Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

1.Er sim kortet mitt aktivert? Hvordan får jeg aktivert det?
2.GPS viser ofte feil og oppdaterer sjeldent?
3.Når jeg prøver å logge inn i gator3 app får jeg beskjed om at email og passord er feil?
4.Får ikke ringt klokke, det er ingen kontakt mellom klokke og app?
5.Svart skjerm / lader ikke
6.Batteriet blir tømt i løpet av en skoledag?
7.Klokken er tom, det står bare empty på displayet?
8.Hva er inkludert i abonnementet som følger med klokken?
9.Kan man bruke klokken i utlandet?

 

1.

Er sim kortet mitt aktivert? Hvordan får jeg aktivert det?

 

Har du kjøpt klokken fra vår nettbutikk er sim kortet allerede aktivert, og du trenger ikke gjøre noe annet enn å sette det i klokken og begynne å bruke det.

Har du kjøpt klokken en annen plass enn vår nettbutikk må du gå inn på Login.gatorwatch.com for å aktivere sim kortet. Skriv inn alle opplysningene du blir bedt om å skrive inn, så skal ditt sim kort være aktivert.

For å sjekke om sim kortet er aktivert kan du sette sim kortet inne i klokken, og prøve å ringe telefon nummeret. Får du til å ringe til klokken er kortet aktivert. Husk og alltid legge inn 0047 foran telefon nummeret.

 

 

2.

GPS viser ofte feil og oppdaterer sjeldent?


Hvis din Gps viser feil lokasjon, er det fordi at klokken deres ikke er koblet opp til riktig server og port.

For å løse dette må du sende følgede kommado som SMS til klokkens telefonnummer: #server#watch.gatorcn.com#7015#000000#
Får du dette til svar skal klokken være riktig koblet til server og port:
CONFIG OK
Her må klokken være slått på for at du skal få noe svar tilbake fra klokken.
Etter du har sendt denne meldingen og fått svar tilbake kan du slå klokken av og på.
Nå skal gps være koblet opp riktig, og den skal fungere som normalt.
Hvis du sitter en plass hvor det er dårlig dekning,feks. i en kjeller så anbefaler vi å sette opp klokken en plass hvor det er god dekning slik at klokken lett kan koble seg opp riktig.

 

 

3.

Når jeg prøver å logge inn i gator3 app får jeg beskjed om at email og passord er feil?

Hvis du har byttet fra Gator app til Gator3 app er du nødt til å registrere en ny bruker. Du kan bruke samme innlogging som du hadde på gator appen, men du må registrere det på nytt.
Hvis du har logget inn i gator3 appen tidligere, men har blitt logget ut og ikke kommer deg inn igjen, må du registrere brukeren på nytt, og legge til klokken på nytt i den nye brukeren.

 

 

4.

Får ikke ringt klokke, det er ingen kontakt mellom klokke og app?

– Det brukes et annet SIM-kort enn det som følger med klokken
– At klokken ikke er i sync med server ogport. (Se punkt ”Gps viser feil” for mere info)

– At sim kortet ikke er aktivert. Gå til login.gatorwatch.com

– Ikke lagt inn 0047 foran telefon nummeret inne i appen.

 

 

5.

Svart skjerm / lader ikke

Hvis ikke skjermen fungerer er det en måte og fikse det på og det er å løsne dekselet bak, for så å løsne den svarte firkanten som er ringet rundt på bildet, for så å sette den på plass igjen. Klokken må være skrudd av for at dette skal fungere.

Hvis Klokken ikke vil lade er det også dette som kan løse problemet ditt.


 

 

6.

Batteriet varer ikke lengre enn noen timer.

 Kort levetid på batteriet kan skyldes at klokken ikke er synkronisert. Dette gjør at det blir sendt veldig mye kommandoer frem og tilbake mellom klokken og APP, noe som tapper batteriet på 1 til 2 dager. Dette skjer typisk ved installasjon av klokken på flere telefoner i veldig nært tidsrom eller at det ikke er dekning når klokken installeres i appen.

For å løse dette må du sende:#server#watch.gatorcn.com#7015#000000# som en sms til klokkens telefon nummer. Etter du har sendt denne meldingen og fått “Config OK” tilbake må du slå klokken av og på.

Nå skal både gps fungere optimalt og batteritiden vil holde lengre.

Hvis batteriet fortsatt ikke er i orden, må du gjøre en factory reset på hele klokken. For å gjøre dette sender du #factory#000000# som en sms til klokkens telefon nummer.
Her får du også en config ok melding tilbake om klokken er slått på.
Etter du har fått Config OK tilbake, går du inn i appen og trykker på “Delete this watch”.

Når alt dette er gjort, går du inn i appen og legger til klokken på nytt under “Add Watch” i øverste venstre hjørne.

 

Husk at klokken fungerer som en vanlig telefon, slik at om du har lengre samtaler med klokken og ringer mye frem og tilbake til klokken så bruker den batteriet hurtigere enn om du ikke ringer mye med klokken.

 

 

7.

Klokken er tom, det står bare empty på displayet?

Hvis du kun får opp ”Empty” På displayet på klokken, kan noe av dette skyldes:

  • Ikke lagt inn 0047 foran telefon nummeret inne i appen.
  • At sim kortet ikke er aktivert. Gå til login.gatorwatch.com
  • At klokken ikke er i sync med server og port. (Se punkt ”Gps viser feil” for mere info)
  • Det brukes et annet SIM-kort enn det som følger med klokken
  • At sim kortet er satt feil i klokken. Husk og åpne terminalen sim kortet skal ligge under når du setter inn sim kortet. Ikke prøv å press det under,da dette kan skade både sim kortet og terminalen.

Prøv også å logg ut og inn av appen, eller slå klokken av og på.

8.

Hva er inkludert i abonnementet som følger med klokken?

I abonnementet får du fri tale og sms og 150Mb data inkludert. Til bruk av denne klokken holder dette i massevis, og du vil aldri klare å overstige den inkluderte dataen. Du vil derfor aldri måtte betale mere enn 89kr i måneden.
Du vil få en faktura i posten etter 1 måned, og da kan du velge å bytte til elektronisk faktura for senere måneder.

9.

Kan man bruke klokken i utlandet?

Klokken fungerer fint i utlandet så lenge sim kortet tillater dette. Det sim kortet som kommer med gator 3 klokken fungerer som normalt i hele Europa, du vil ikke betale noe mer enn 89kr i måneden også om du drar på ferie til utlandet.
Utenfor Europa er det andre priser på abonnementet. Hvis du ønsker å vite disse kan du ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg med det.